No products in the cart.
Veelgestelde vragen
Hier hebben we een lijst gemaakt van de meest gestelde vragen om je verder te helpen!
Verda Vento
Levering
Over uw apparatuur
Installatie
Dienst naverkoop
Verda Vento
Wie is Verda Vento?
Wij zijn een groep mensen die geloven dat we onze planeet moeten beschermen en dit door over te schakelen naar milieuvriendelijke oplossingen. We maken deze oplossingen toegankelijker voor elke toekomstige koper. Op basis van een reeks eenvoudige vragen zal ons algoritme de meest geschikte oplossing genereren. We willen alle toekomstige klanten duidelijk informeren over hun impact op het milieu en ervoor zorgen dat iedereen een bewuste aankoop kan doen. We beloven je dat we alleen de meest energiezuinige units op ons platform aanbieden. Dit betekent dat zelfs als je onze aanbevolen oplossing niet verkiest, je toch opteert voor een van de beste technologieën op de markt.
Is het veilig om een airco te kopen bij Verda Vento?
Het is 100% veilig om een airco te kopen bij Verda Vento. Niet alleen zorgen we ervoor dat al uw betalingen veilig worden gedaan, we zorgen er ook voor dat al uw vereisten goed worden gecontroleerd en vervolgens worden geïnstalleerd door een van onze gecertificeerde installateurs. We doen controles na installatie om er zeker van te zijn dat we u de beste service op de markt bieden. Kopen bij Verda Vento is leuk en veilig.
Ik kan de vragen niet beantwoorden, kan ik toch een airco kopen?
Natuurlijk! Neem even contact met ons op, dan helpen we je bij het maken van de juiste selectie.
Hoe selecteert u de aanbevolen oplossing?
Dit is natuurlijk waar de magie gebeurt! Ons slim algoritme houdt rekening met je gegevens, alle parameters van het product en zorgt voor de perfecte balans tussen de impact op het milieu, de elektriciteitskosten, de levensduur van de apparatuur, de prijs enz. Al deze factoren worden in ons algoritme gestoken. Hieruit vloeit dan een productvoorstel dat op de beste wijze aan al jouw voorkeuren voldoet.
Kan ik iets anders kiezen dan de aanbevolen oplossing?
Uiteraard laten we al onze klanten zelf een model kiezen zolang de vereiste capaciteit gerespecteerd wordt. Met onze vergelijkingstool kan je jouw voorkeursproduct op eenvoudige wijze vergelijken met de aanbevolen oplossing.
Waar moet ik op letten als ik mijn airconditioner koop?
Wij zijn van mening dat de 2 belangrijkste factoren om naar te kijken zijn: seizoensgebonden efficiëntie (hoeveel elektriciteit zal je verbruiken, meestal aangegeven door SEER en SCOP) en de impact op het milieu.
Hoe bereken je energie-efficiëntie?
We berekenen uw gemiddelde energieverbruik samen met het seizoensrendement van een unit, meestal weergegeven door SEER en SCOP.
Wat is het verschil tussen SEER en EER?
Seasonal Energy Efficiency Ratio (SEER) meet hoe efficiënt een airconditioner overheen verschillende seizoenen werkt, terwijl de Energy Efficiency Ratio (EER) een gestandaardiseerde meting is van de efficiëntie op slechts één moment, en de prestaties van het product dus niet op correcte wijze weergeeft.
Hoe bereken je de impact op het milieu?
We gebruiken de Total Equivalent Warming Impact (TEWI). Dit concept is ontwikkeld als een maatstaf voor de gecombineerde effecten van de opwarming van de aarde van de koudemiddelverliezen in de atmosfeer en de CO2-emissies van fossiele brandstoffen om stroom op te wekken voor de koel- en airconditioningsystemen. Het houdt ook rekening met hoe ‘groen’ een land zijn elektriciteit produceert.
Wat betekent Verda Vento?
Onze naam betekent ‘Groene Wind’. Wij geloven dat zorg dragen voor de planeet ons allen aangaat, en dat we daar nu aan moeten beginnen. Wanneer je een beslissing neemt met Verda Vento, willen we er zeker van zijn dat je de groenste en meest efficiënte beslissing op de markt hebt genomen.
Levering
Hoe lang duurt de levering?
Gemiddeld leveren we tussen de 3-5 werkdagen nadat de betaling op onze rekening is overgeschreven. Uiteraard kunnen we de levering aanpassen aan de door jouw gewenste installatiedatum. Daarom nemen we na de bestelling contact met je op.
Wat gebeurt er nadat ik mijn toestel heb gekocht?
Dat is waar onze klantenservice begint te werken! We zullen contact met je opnemen om praktische controles uit te voeren op het tijdstip en de datum van levering, en zullen ervoor zorgen dat alle informatie die je hebt verstrekt correct is, zodat we voorkomen dat je een toestel krijgt dat niet aan je behoefte voldoet. Daarna leveren wij het product af en komt er op de afgesproken datum een installateur langs om de installatie te doen. Het apparaat wordt verbonden met de smartphone-app en je kan jouw airconditioner vanaf elk slim toestel gebruiken en het energieverbruik volgen. En dan is het tijd om te genieten van uw comfortabele temperatuur. Voor het geval je vragen hebt, zullen wij er zijn om je te ondersteunen.
Ik ben niet zeker van het apparaat dat ik heb besteld.
Geen probleem, neem gewoon contact met ons op en wij lossen het voor je op. We zullen je ofwel vragen om enkele foto’s van de plaats te maken om er zeker van te zijn dat alles in orde is, of we komen langs om de ruimte te inspecteren.
Kan ik het apparaat retourneren?
Fouten gebeuren, en dat begrijpen we. Indien de verpakking in originele staat is en het toestel nog niet gemonteerd is, zoeken wij graag een regeling voor u. Neem contact met ons op en bekijk ons retourbeleid.
Over uw apparatuur
Hoe werkt airconditioning?
Onze airconditioners gebruiken een binnentoestel, dat geplaatst wordt in je huis, en ook een buitentoestel dat wordt geplaatst buitenshuis.
Airconditioners zijn bedoeld om de lucht in je huis te ‘conditioneren’. Dit doen ze door de temperatuur, luchtvochtigheid en uw algehele luchtkwaliteit te veranderen. In koelmodus transporteren onze airconditioners de warmte naar buiten via een koelmiddel. Door die warmte-energie te verwijderen, koelt de kamer af. Natuurlijk kun je met al onze toestellen ook verwarmen. Dan gebeurt er het tegenovergestelde. Het buitentoestel haalt uit de buitenlucht warmte en brengt deze via het koelmiddel naar binnen zodat de kamer lekker opwarmt.
Kan ik mijn kamer ook verwarmen met mijn airconditioner?
Ja, al onze airconditioners worden standaard geleverd als warmtepomp. Dit betekent dat je ze zowel voor koeling als verwarming kunt gebruiken voor het grootste comfort.
Wat is het verschil tussen warmtepompen en standaard airconditioners?
Een warmtepomp kan zowel voor koeling als voor verwarming zorgen, terwijl een standaard airconditioner alleen voor koeling kan zorgen. Een warmtepomp kan dat dankzij hun omkeerklep in de buitenunit. De warmtepomp neemt warmte-energie van buiten op en brengt deze naar binnen. Bij Verda Vento bieden we alleen warmtepompen aan die u het perfecte comfort kunnen bieden, zowel in de winter als in de zomer.
Wat is BTU & kW?
British Thermal Unit en kiloWatt zijn allemaal meeteenheden voor je airconditioner. Hoe hoger het cijfer, hoe meer capaciteit het toestel kan leveren om je kamer af te koelen. Het is belangrijk om de juiste maat van je airconditioner voor de kamer te kiezen. Een te lage capaciteit geeft ongemak, een te hoge capaciteit zorgt ervoor dat het toestel zeer inefficiënt werkt en mogelijk zelfs de levensduur beperkt.
Hoe kies ik de juiste maat airconditioner?
Het selecteren van de juiste airconditioner is afhankelijk van veel variabelen. Daarom hebben wij bij Verda Vento een algoritme ontwikkeld dat die selectie voor je doet. Mocht je toch nog twijfelen, dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Oké, ik weet hoe groot de airconditioner is, maar hoe kies ik de beste unit voor mij?
Geen probleem, ook daar helpen we je. Op basis van je input selecteren wij de meest geschikte unit voor jou. Mocht je toch zelf willen beslissen, dan raden we aan om altijd te kijken naar het algehele rendement van de unit en de impact op het milieu. Afhankelijk van gebruik zijn de elektriciteitskosten de belangrijkste factor om naar te kijken.
Heeft mijn airconditioner luchtzuivering?
Dit is afhankelijk van het model dat u heeft aangeschaft, u vindt alle details op uw factuur. Neem bij twijfel gerust contact met ons op.
Installatie
Kan ik zelf een airco installeren?
Al onze airconditioners zijn inclusief de installatie. Het is belangrijk om uw product te laten installeren door een gekwalificeerd & gecertificeerd installatiebedrijf. Daarom hebben we bij Verda Vento besloten om alleen samen te werken met de beste installateurs op de markt.
Wat moet ik doen voor de installatie?
Voor de installatie nemen we contact met je op voor enkele praktische details. Zorg ervoor dat het installatiegebied vrij is en dat de installateur voldoende bewegingsruimte heeft.
Waar moet ik mijn buitenunit installeren?
Onze suggestie is om de buitenunit op de vloer buiten te installeren, tegen dezelfde muur als uw binnenunit. Zorg ervoor dat er minimaal 1,5 meter rondom de unit is om voldoende luchtcirculatie te hebben.
Waar moet ik mijn binnenunit installeren?
Onze installateurs bepalen samen met u de beste plaats om uw binnenunit te installeren. Het is belangrijk om het op de plaats te plaatsen waar het de beste efficiëntie in de kamer biedt.
Moet ik extra betalen voor installatie?
Nee, al onze prijzen zijn inclusief installatie. Daarom stellen we u een aantal vragen over de installatie van uw kamer. Zolang deze vragen goed zijn beantwoord, zijn er geen bijkomende kosten.
Dienst naverkoop
Hoe lang is de garantie van mijn toestel?
Elke unit heeft een andere garantieperiode. Onze minimale garantie is 3 jaar, maar je garantie vind je terug op je factuur. Mocht je dat niet terugvinden, neem dan contact met ons op. Zoals steeds helpen we je graag verder.
Moet ik mijn airco onderhouden?
Ja, om de levensduur van je apparatuur te garanderen, raden we je aan om je toestel iedere zes maanden een onderhoudsbeurt te geven.
Hoe boek ik een onderhoud of reparatie?
Neem gerust contact met ons op, wij regelen dit graag voor je.